Onze kandidaten maken dagelijks wat mee. Zo ook Soeradj Mahabiersing, een in-home monteur die via Progress bij KPN werkt. Hij deelt graag zijn ervaring die hij laatst heeft meegemaakt bij een gezin. Zijn verhaal is eerder gedeeld op LinkedIn. Met toestemming mogen wij zijn verhaal delen op onze website.

Laatst was ik bij een gezin dat net is verhuisd. Ze hadden drie dochters die vanuit huis moesten studeren, het stel was ten einde raad.

In het oude huis zat iedereen namelijk op elkaars lip, omdat er in een gedeelde kamer werd gestudeerd. Gelukkig waren er al plannen voor een verhuizing. In het nieuwe huis hebben de kinderen ieder een eigen kamer, twee op zolder en een op de eerste etage. Toch moest iedereen alsnog in de woonkamer werken, omdat het internet alleen op de begaande grond werkte. Het pakket was zelf door hen aangesloten, dat ging makkelijk. Echter werkte de wifi boven niet.

Ze belden KPN over het probleem en ik als monteur werd gestuurd om het gezin te helpen. Toen ik aankwam op locatie, verwachtte ik geen wifi problemen. De moeder van het gezin legde mij wanhopig het verhaal uit, maar ik kon haar snel gerust stellen. De bekabeling zag er goed uit, maar de snelheid van de wifi bleek op de eerste verdieping onbruikbaar laag. Onder het laminaat zag ik meteen de boosdoener, namelijk zilverfolie. Dit blokkeert namelijk het signaal van de wifi. Op zolder was er helemaal geen wifi, maar gelukkig ook geen zilverfolie.

Ik legde het gezin uit wat het probleem was. Maar wat konden zij hieraan doen? Ze hadden geen kabels naar boven en het modem zat op een ongunstige plek, namelijk de woonkamer. Volgens hen was het trekken van de kabels onmogelijk. In de woonkamer keek ik goed naar het plafond en mijn oog viel op een gat dat dicht gekit was. Dat was de oplossing! Ik maakte het gat open en trok daar een kabel door naar boven. Vervolgens sloot ik daar een wifiversterker op aan. Dit zorgde dat de wifi ook op zolder goed was.

Direct ging ik aan slag met een schroevendraaier. De kit was zo verwijderd. Ik liet de kabel vanaf boven naar beneden zaken. De kabels werden getrokken waarna de wifiversterker werd aangezet. Ondertussen kreeg ik een kop koffie aangeboden. Na de koffie was de wifiversterker helemaal automatisch ingesteld. De naam van het modem was overgenomen en alle updates waren binnengehaald.

We testten meteen en op alle kamers was de wifi even snel als in de woonkamer, zelfs op zolder. Ik vertelde ze dat het ruim voldoende snelheid was voor de kinderen om probleemloos hun schoolwerk te kunnen doen. De waardering was groot en zelfs nog groter toen ik aangaf dat mijn service hen niets kostte. Ik gaf tot slot nog wat tips voor de toekomst, aangezien ze mij vertelden interesse te hebben in een televisie boven. Deze kan namelijk op de nieuwe wifiversterker worden aangesloten. Toen alles hen duidelijk was, reed ik met een voldaan gevoel richting de volgende klant.

Dagelijks help ik mensen aan beter internet. Wifi is de laatste tijd enorm belangrijk geworden. Ik ben blij dat ik mijn steentje kan bijdragen aan het verbinden van Nederland, zeker nu in de coronatijd!

Telecom

© 2021 PROGRESS – Alle rechten voorbehouden | Privacy policy | Cookie policy | Disclaimer

Vragen? Stuur ons gerust een Whatsapp bericht. Icon Whatsapp