In de afgelopen jaren heeft er een stijging plaatsgevonden in het aantal IT-vacatures. Meer dan de helft van de openstaande vacatures is moeilijk te vervullen. Geen enkele andere sector kent zo een sterke mate van krapte. Voor werkgevers is het lastig om in een overspannen arbeidsmarkt personeel te vinden. Een van de grootste uitdaging blijft het vinden van het juiste tech talent. Dit heeft met verschillende redenen te maken. Ten eerste de vraag naar Tech Talent kan groter zijn dan het aanbod. Ten tweede is dat er geen match is tussen de kandidaat en de opdrachtgever vanwege de gewenste arbeidsvorm.

Voorbeeld geen match tussen de kandidaat en de opdrachtgever 

Bedrijf X wil een Java Developer in dienst nemen en dat deze persoon als medewerker aan de slag gaat met de daarbij alle behorende secundaire arbeidsvoorwaarden. Kandidaat X is een Java Developer. Qua profiel past hij perfect bij het bedrijf en de functie. Kandidaat X wil echter niet in loondienst, want hij werkt al namelijk 3 jaar als zzp’er en wil dit ook blijven doen. Bedrijf X wil echter geen zzp’er maar een medewerker.   

Vraag naar tech talenten is groter 

Wanneer de vraag naar tech talenten groter is, hebben zij natuurlijk de keuze als het aankomt op het aannemen van een opdracht of vacature. Het is daarom van belang om op te vallen en te onderscheiden als potentiële werkgever, zodat je de eerste voorkeur wordt van de kandidaat. Dit kan op allerlei manieren. Bijvoorbeeld door middel van Employer Branding. Bij Employer Branding gaat het om het imago van de organisatie. Je wilt als werkgever aantrekkelijk worden om nieuwe medewerkers te werven en uiteindelijk te behouden.  

Door de huidige situatie van de arbeidsmarkt wordt er bezuinigd op budgetten binnen de organisatie. Dit heeft diverse gevolgen. Bedrijven moeten daardoor onder andere creatief zijn met een laag budget om de juiste kandidaten te vinden. Als recruiter of HR-manager kun je het natuurlijk zelf doen. Dit is een eventuele oplossing om kosten te besparen, omdat er geen budget uitgegeven hoeft te worden. Een andere oplossing is om het hele recruitmentproces uit te besteden. Bij het uitbesteden is het mogelijk om een geheel of gedeeltelijk een recruitmentafdeling uit te besteden. Denk bijvoorbeeld hierbij aan het vinden van de juiste kandidaten tot en met het eerste contact. 

Recruitment uitbesteden 

Het uitbesteden van recruitment is in de afgelopen jaren enorm gegroeid. Veel bedrijven zien steeds meer voordelen om hun recruitmentproces uit te besteden een aan externe partij. Deze partij kan sneller de juiste match vinden omdat ze beschikken over het specialisme en kennis van de markt.

Alles wat
Progress doet
gaat ver

Alles wat
Progress doet
is groots

Alles wat
Progress doet
is maximaal

Maak kennis met ons team

Lotus

Recruiter

Lotus Schroevers

Bij Progress help ik kandidaten die op zoek zijn naar een uitdaging in de Techniek. Dagelijks doe ik mijn best om de juiste match te maken tussen onze kandidaten en onze opdrachtgevers. Ik vind het onwijs tof om als een spin in het web de juiste bemiddeling te maken. Het werk vind ik vooral interessant door de professionals. Zij zijn bevlogen en goed in hun vak, maar hebben vooral een sterke sociale inslag. Dat maakt hen fijne gesprekspartners.

Profielfoto

Recruitment consultant

Aysim Türkmenilli

Dilos Yolci

Backoffice Manager

Dilos Yolci

Bij Progress ben ik verantwoordelijk voor het backoffice en de gehele salarisadministratie. Daarnaast ben ik het aanspreekpunt voor HR. Ik sta klaar voor juridische/CAO gerelateerde vragen. Voor een #maximale dienstverlening draag ik zorg over het behalen van de nodige certificeringen. Werken bij Progress is teamwork, klaar staan voor elkaar met een always all-in mentaliteit. En dit doen we elke dag met ambitie! #ALTIJDMAXIMAAL

Img 0959

Recruiter

Patricia Kazala

Bij Progress help ik kandidaten die op zoek zijn naar een uitdaging in de telecomsector. Dagelijks doe ik mijn best om de juiste match te maken tussen onze kandidaten en onze opdrachtgevers. Ik vind het onwijs tof om als een spin in het web de juiste bemiddeling te maken. Het werk vind ik vooral interessant door de professionals. Zij zijn bevlogen en goed in hun vak, maar hebben vooral een sterke sociale inslag. Dat maakt hen fijne gesprekspartners.

Photo 2023 10 25 13 46 22

Directeur

Fatih Gunes

Mijn naam is Fatih Gunes, ik ben de directeur en oprichter van Progress. Ik bepaal de strategieën, coördineer de werkzaamheden en hou toezicht op de organisatie. Elke dag zorg ik ervoor dat mijn PRO team het maximale uit hunzelf kunnen halen, en dat ze het onmogelijke mogelijk maken. Dit doe ik door hen te inspireren en te motiveren. “The most valuable skill of a team member is to get things done, because 99% = 0%”

© 2022 PROGRESS – Alle rechten voorbehouden | Privacy policy | Cookie policy | Disclaimer