In de afgelopen jaren heeft er een stijging plaatsgevonden in het aantal IT-vacatures. Meer dan de helft van de openstaande vacatures is moeilijk te vervullen. Geen enkele andere sector kent zo een sterke mate van krapte. Voor werkgevers is het lastig om in een overspannen arbeidsmarkt personeel te vinden. Een van de grootste uitdaging blijft het vinden van het juiste tech talent. Dit heeft met verschillende redenen te maken. Ten eerste de vraag naar Tech Talent kan groter zijn dan het aanbod. Ten tweede is dat er geen match is tussen de kandidaat en de opdrachtgever vanwege de gewenste arbeidsvorm.

Voorbeeld geen match tussen de kandidaat en de opdrachtgever 

Bedrijf X wil een Java Developer in dienst nemen en dat deze persoon als medewerker aan de slag gaat met de daarbij alle behorende secundaire arbeidsvoorwaarden. Kandidaat X is een Java Developer. Qua profiel past hij perfect bij het bedrijf en de functie. Kandidaat X wil echter niet in loondienst, want hij werkt al namelijk 3 jaar als zzp’er en wil dit ook blijven doen. Bedrijf X wil echter geen zzp’er maar een medewerker.   

Vraag naar tech talenten is groter 

Wanneer de vraag naar tech talenten groter is, hebben zij natuurlijk de keuze als het aankomt op het aannemen van een opdracht of vacature. Het is daarom van belang om op te vallen en te onderscheiden als potentiële werkgever, zodat je de eerste voorkeur wordt van de kandidaat. Dit kan op allerlei manieren. Bijvoorbeeld door middel van Employer Branding. Bij Employer Branding gaat het om het imago van de organisatie. Je wilt als werkgever aantrekkelijk worden om nieuwe medewerkers te werven en uiteindelijk te behouden.  

Door de huidige situatie van de arbeidsmarkt wordt er bezuinigd op budgetten binnen de organisatie. Dit heeft diverse gevolgen. Bedrijven moeten daardoor onder andere creatief zijn met een laag budget om de juiste kandidaten te vinden. Als recruiter of HR-manager kun je het natuurlijk zelf doen. Dit is een eventuele oplossing om kosten te besparen, omdat er geen budget uitgegeven hoeft te worden. Een andere oplossing is om het hele recruitmentproces uit te besteden. Bij het uitbesteden is het mogelijk om een geheel of gedeeltelijk een recruitmentafdeling uit te besteden. Denk bijvoorbeeld hierbij aan het vinden van de juiste kandidaten tot en met het eerste contact. 

Recruitment uitbesteden 

Het uitbesteden van recruitment is in de afgelopen jaren enorm gegroeid. Veel bedrijven zien steeds meer voordelen om hun recruitmentproces uit te besteden een aan externe partij. Deze partij kan sneller de juiste match vinden omdat ze beschikken over het specialisme en kennis van de markt.   

Download gratis onze guide

Het vinden van de perfecte droomkandidaat kan dus op verschillende manieren. Download hier onze gids ‘Recruitment van Tech Talent in een overspannen arbeidsmarkt’ en lees uitgebreid hoe jij je als recruiter of HR-manager kan onderscheiden in het vinden van de juiste match in deze overspannen arbeidsmarkt. 

Tech talent werven

Download de tech gids

Alles wat
Progress doet
gaat ver

Alles wat
Progress doet
is groots

Alles wat
Progress doet
is maximaal

Maak kennis met ons team

Dylan Tilburg

Recruitment Consultant

Dylan Tilburg

Als Recruitment Consultant bij Progress is mijn taak het ontzorgen van personeelstekorten bij onze klanten. Dit doen wij op een ‘long term’ basis, waarbij service en kwaliteit centraal staan. Door mijn ervaring in de telecomsector ben ik een toegevoegde waarde in het vinden en creëren van de juiste match tussen opdrachtgever en kandidaat. Kortom, ben je op zoek naar nieuw personeel of een nieuwe uitdaging? Dan ben je bij mij aan het juiste adres!

Angelique Sanchit

Commercieel Directeur

Angelique Sanchit

Bij Progress ben ik verantwoordelijk voor het gehele sales, recruitment en tenderproces, voor zowel (Europese) overheidsaanbestedingen als commerciële aanbestedingen. Door mijn ruime ervaring met aanbestedingen en business to business sales ben ik van toegevoegde waarde bij complexe salestrajecten en zorg ik voor het juiste aanbod van onze dienstverlening voor onze opdrachtgevers. Altijd maatwerk per opdrachtgever en always all-in voor de beste deal!

Myrna van den Berg

Recruitment Consultant

Myrna van den Berg

Always all-in voor de beste match! Als Recruitment Consultant zoek ik samen met mijn collega’s bij Progress met veel plezier en enthousiasme naar jouw droombaan! Door middel van een uitgebreid intakegesprek luister ik goed naar jouw wensen en ambities. Mijn kracht zit in het maken van connecties en persoonlijk contact. Het allerleukste aan mijn werk is dat ik iets kan en wil betekenen voor jou. Wacht niet op een goede dag, maak er een!

Myrna van den Berg

Recruitment Manager

Yorg Lelieveld

Bij Progress help ik kandidaten die op zoek zijn naar een uitdaging in de telecomsector. Dagelijks doe ik mijn best om de juiste match te maken tussen onze kandidaten en onze opdrachtgevers. Ik vind het onwijs tof om als een spin in het web de juiste bemiddeling te maken. Het werk vind ik vooral interessant door de professionals. Zij zijn bevlogen en goed in hun vak, maar hebben vooral een sterke sociale inslag. Dat maakt hen fijne gesprekspartners.

Dylan Tilburg

Recruitment Consultant

Dylan Tilburg

Als Recruitment Consultant bij Progress is mijn taak het ontzorgen van personeelstekorten bij onze klanten. Dit doen wij op een ‘long term’ basis, waarbij service en kwaliteit centraal staan. Door mijn ervaring in de telecomsector ben ik een toegevoegde waarde in het vinden en creëren van de juiste match tussen opdrachtgever en kandidaat. Kortom, ben je op zoek naar nieuw personeel of een nieuwe uitdaging? Dan ben je bij mij aan het juiste adres!

Omar El Harrouni

Sales Manager

Omar el Harrouni

Als Sales Manager bij Progress help ik bedrijven binnen de IT bij het vinden van de juiste professionals die waarde toevoegen aan de beoogde doelstellingen binnen het bedrijf. Voor de professional ben ik van toegevoegde waarde door te fungeren als loopbaanbegeleider en branchekenner waarbij achterhalen van de intrinsieke motivatie mijn hoofddoelstelling is. Door op de “Human First” werkwijze aan de slag te gaan, zorg ik dat beide partijen excelleren en hun beoogde doelen voorbijstreven.

Inge Oortgiesen

Adviseur

Inge Oortgiesen

Bij Progress help ik onze klanten en onze kandidaten in de energiebranche. Het matchen van vraag en aanbod. De gehele energietransitie waar we met zijn allen voor staan doet de vraag naar kwalitatief hoogwaardig technisch personeel alleen maar toenemen. Graag ga ik met jou de uitdaging aan om een fantastische baan te vinden in deze ENERGIEke branche. Ben jij die projectleider, engineer (primair, secundair of lijn), monteur, O(IV’r) of lijnwerker? Neem dan gerust contact met mij op.

Dilos Yolci

Backoffice Manager

Dilos Yolci

Bij Progress ben ik verantwoordelijk voor het backoffice en de gehele salarisadministratie. Daarnaast ben ik het aanspreekpunt voor HR. Ik sta klaar voor juridische/CAO gerelateerde vragen. Voor een #maximale dienstverlening draag ik zorg over het behalen van de nodige certificeringen. Werken bij Progress is teamwork, klaar staan voor elkaar met een always all-in mentaliteit. En dit doen we elke dag met ambitie! #ALTIJDMAXIMAAL

Hang Nguyen Quang

Marketing Manager

Hang Nguyen Quang

Als Marketing Manager bij Progress ben ik voornamelijk bezig met het uitzetten van onze eigen marketingstrategie. Ook neem ik het voortouw op het gebied van recruitment marketing. Zo zet ik bijvoorbeeld campagnes op die helpen om de klanten en kandidaten te bereiken. Daarnaast zorg ik ervoor dat de online strategie op de juiste manier wordt uitgevoerd. Denk hierbij aan het creëren, beheren en optimaliseren van de website, social media campagnes en content creatie. Dit doe ik allemaal met passie en plezier.

Dogan Gunes

Backoffice medewerker

Dogan Gunes

Als Backoffice Medewerker bij Progress ben ik verantwoordelijk voor de administratie. Mijn doelstelling is om de gehele administratieve proces zo goed mogelijk te beheren. Dit doe ik samen met Dilos, onze Backoffice Manager. Ook boek ik de uren in, en loop ik de certificeringen van de medewerkers van Progress na. Tot slot zorg ik voor de juiste afhandeling van de declaraties en facturaties.

Fatih Gunes

Directeur

Fatih Gunes

Mijn naam is Fatih Gunes, ik ben de directeur en oprichter van Progress. Ik bepaal de strategieën, coördineer de werkzaamheden en hou toezicht op de organisatie. Elke dag zorg ik ervoor dat mijn PRO team het maximale uit hunzelf kunnen halen, en dat ze het onmogelijke mogelijk maken. Dit doe ik door hen te inspireren en te motiveren. “The most valuable skill of a team member is to get things done, because 99% = 0%”

© 2021 PROGRESS – Alle rechten voorbehouden | Privacy policy | Cookie policy | Disclaimer

Vragen? Stuur ons gerust een Whatsapp bericht. Icon Whatsapp