Werken bij de Rabobank, dankzij Progress 

Wij horen graag hoe kandidaten onze samenwerking ervaren, daarom vragen we hen te vertellen over hun ervaring in een vorm van een blog. Dit keer geven we het woord aan Bernice Doomenzij is inmiddels al anderhalf jaar werkzaam als klantenservicemedewerker bij de Rabobank. 

Toen ik de e-mail ontving met de vraag of ik een stuk wilde schrijven over mijn ervaring met Progress, werd ik meteen enthousiast! Nu ik aan het schrijven ben, weet ik niet waar ik moet beginnen. Ik neem jullie graag mee in mijn reis. Ik zou het omschrijven als ‘enerverend’, dat is hierbij wel van toepassing.

De sollicitatie

Ik wilde graag werken bij de Rabobank. Via Progress zag ik de functie als klantenservicemedewerker dat mij direct aansprak. Ik heb vrijwel direct contact opgenomen en een van de recruiters van Progress belde mij vrij snel terug. Ze namen een aantal zaken met me door en ik merkte dat er echt naar me geluisterd werd. Hierna zou ik vanzelf bericht krijgen of ik bij de Rabobank op gesprek mocht komen.

Het telefoontje

Ik herinner mij nog goed dat ik een telefoontje van Fatih kreeg. Ik stond op de parkeerplaats van een supermarkt en ik was helemaal opgetogen over het feit dat ik op gesprek mocht komen. Zelf kwam ik vers uit de studieboeken. Ik was pas afgestudeerd en ik had weinig werkervaring. De ervaring die ik had, had ik alleen van stages en bijbaantjes. Wat ik het meest spannend vond was het reizen naar Eindhoven en het zogeheten ‘klik-gesprek’ voeren met de Rabobank. Dit is een gesprek dat niet gaat om wat er in mijn cv staat, maar om wie ik ben als persoon. Met andere woorden: hetgeen wat er juist niet in mijn cv staat. Dit gaf mij een prettig gevoel, omdat er op deze manier zorgvuldig werd gekeken of ik wel binnen het team van Rabobank pas. Na het gesprek was het voor mij wel duidelijk dat ik in ieder geval graag bij de Rabobank wilde werken als klantenservicemedewerker!

Werken bij de Rabobank

Nadat ik het telefoontje kreeg dat ik was aangenomen, kon het voor mij niet snel genoeg gaan. Eenmaal werkzaam bij de Rabobank voel ik me echt op mijn plek. Ik doe namelijk waar ik blij van word: ik sta direct in contact bij mensen, ik los problemen op en ik kan kletsen. Om bij de Rabobank te mogen blijven werken, moesten er WFT’s worden behaald. Dit was nog wel even een ding voor mij. Zo ben ik dit jaar voor het eerst moeder geworden. Een gezin én werken én een WFT leren was niet altijd makkelijk. Maar uiteindelijk was er des te meer voldoening, toen ik beide had gehaald! Uiteindelijk mocht ik zelfs bij de Rabobank blijven werken.

Mijn ervaring met Progress

Wat ik persoonlijk fijn vond aan Progress waren de korte communicatielijnen, de snelle reacties op vragen en de tijd die altijd werd gemaakt om mijn vragen te beantwoorden. Ook wordt er tijdens kerst en je verjaardag aan je gedacht, iets wat ik persoonlijk erg fijn vind. Ik wil graag nog even een special thanks geven aan Dilos en Dogan. Gedurende de periode dat ik voor Progress werkzaam was, hebben zij mij altijd te woord gestaan en hebben ze altijd de tijd genomen om mijn vragen te beantwoorden. Ik zou zo weer voor Progress kiezen, mocht ik ooit weer op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging. Bedankt!

Vind werk via Progress!

Wil je net zoals Bernice ook via ons werken bij een toffe opdrachtgever of ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Wij helpen je graag met het vinden van een nieuwe baan. Bekijk hier onze vacatures. Of stuur een open sollicitatie, we horen graag van je!

Volg ons op social media

Meet the team

Ook werken in de klantenservice? Stuur ons een open sollicitatie! Wij kijken graag met je mee voor de mogelijkheden

[cx_open_application openFormID=”2″]

© 2022 PROGRESS – Alle rechten voorbehouden | Privacy policy | Cookie policy | Disclaimer