Met marketing trek je klanten naar je toe. Om klanten vervolgens te behouden, moet je ze tevreden houden. Dit doe je met een goede klantenservice! Dit houdt in dat wanneer een klant een vraag of een klacht heeft, je niet anders kunt dan hen te helpen. Een tevreden klant is een terugkerende klant! 

Dit op een manier die voor de klant zo prettig mogelijk is. Omdat iedere klant anders is en ieder zijn of haar voorkeur van manier van communiceren heeft, betekent dit meestal dat dit crossmediaal gaat.

Een klantenservicemedewerker is tegenwoordig niet alleen meer een telefoniste in een callcenter. Steeds meer communicatie met de klant gaat online. Crossmediaal houdt in dat de uitingen via verschillende platformen plaatsvinden. Denk bijvoorbeeld aan een webchat op de website van een organisatie of via social media als WhatsApp en de webcare via Facebook, Twitter en zelfs Instagram. Het klantcontact is via deze manier veel persoonlijker dan voorheen, ofwel klantgericht.

Het belang van klantenservice

Wat zijn de taken binnen klantenservice?

Een klantenservice medewerker is dus verantwoordelijk voor het klantcontact. Dit kan via verschillende platformen plaatsvinden. Denk aan telefonie, e-mail, chatbots, en social media als WhatsApp, Instagram, Twitter en uiteraard Facebook. De taken bestaan voornamelijk uit:

  • Klanten telefonisch te woord staan met klachten en vragen;
  • E-mails beantwoorden en archiveren;
  • Informeren;
  • Klantvragen beantwoorden;
  • Klachten registreren en afhandelen;
  • Klanten registeren;
  • Klanten doorverwijzen, wanneer je zelf niet kunt helpen.

Wat maakt een goede klantenservice?

Zoals eerder benoemd, moet de klant de ervaring als prettig ervaren.

Wanneer je een vraag niet kunt beantwoorden, verwijs je de klant door naar een derde partij. Blijf altijd beleefd, wanneer er op social media een uitglijder wordt gemaakt door een bedrijf in de webcare, kan dit viraal gaan. Social media zijn immers voor iedereen zichtbaar (maar aan de andere kant, een top antwoord kan ook viraal gaan en je bedrijfsimago een flinke boost geven!). En last but not least, wacht niet te lang met antwoord geven.

Toekomst Klantenservice

Webcare is nog minder dan tien jaar echt booming, dus hoe ver gaan de ontwikkelingen door? Ook heeft coronacrisis ervoor gezorgd dat iedereen een digitale training kreeg, omdat we allemaal ineens moesten schakelen naar het thuis werken. Dit heeft er voor gezorgd dat klantenservice een nog hoger niveau heeft bereikt. Wie weet wat ons nog allemaal te wachten staat.

Als klantenservicemedewerker ook thuiswerken? Bij Progress kan het

Merk je dat je als bedrijf ook handen tekortkomt als het aankomt op customer service? Neem contact met ons op. Bij Progress begrijpen wij dat een bedrijf niet zonder goed klantenservice kan. Wij horen graag wat jouw wensen zijn. Onze ervaring, kennis en netwerk stelt ons in staat om binnen een korte tijd de juiste match te vinden. Bekijk onze klantenservice expertisepagina voor meer informatie.

Voor de zoektocht naar de juiste kandidaat gaan wij #ALTIJDMAXIMAAL

Alles wat
Progress doet
gaat ver

Alles wat
Progress doet
is groots

Alles wat
Progress doet
is maximaal

Maak kennis met ons team

Lotus

Recruiter

Lotus Schroevers

Bij Progress help ik kandidaten die op zoek zijn naar een uitdaging in de Techniek. Dagelijks doe ik mijn best om de juiste match te maken tussen onze kandidaten en onze opdrachtgevers. Ik vind het onwijs tof om als een spin in het web de juiste bemiddeling te maken. Het werk vind ik vooral interessant door de professionals. Zij zijn bevlogen en goed in hun vak, maar hebben vooral een sterke sociale inslag. Dat maakt hen fijne gesprekspartners.

Profielfoto

Recruitment consultant

Aysim Türkmenilli

Dilos Yolci

Backoffice Manager

Dilos Yolci

Bij Progress ben ik verantwoordelijk voor het backoffice en de gehele salarisadministratie. Daarnaast ben ik het aanspreekpunt voor HR. Ik sta klaar voor juridische/CAO gerelateerde vragen. Voor een #maximale dienstverlening draag ik zorg over het behalen van de nodige certificeringen. Werken bij Progress is teamwork, klaar staan voor elkaar met een always all-in mentaliteit. En dit doen we elke dag met ambitie! #ALTIJDMAXIMAAL

Img 0959

Recruiter

Patricia Kazala

Bij Progress help ik kandidaten die op zoek zijn naar een uitdaging in de telecomsector. Dagelijks doe ik mijn best om de juiste match te maken tussen onze kandidaten en onze opdrachtgevers. Ik vind het onwijs tof om als een spin in het web de juiste bemiddeling te maken. Het werk vind ik vooral interessant door de professionals. Zij zijn bevlogen en goed in hun vak, maar hebben vooral een sterke sociale inslag. Dat maakt hen fijne gesprekspartners.

Photo 2023 10 25 13 46 22

Directeur

Fatih Gunes

Mijn naam is Fatih Gunes, ik ben de directeur en oprichter van Progress. Ik bepaal de strategieën, coördineer de werkzaamheden en hou toezicht op de organisatie. Elke dag zorg ik ervoor dat mijn PRO team het maximale uit hunzelf kunnen halen, en dat ze het onmogelijke mogelijk maken. Dit doe ik door hen te inspireren en te motiveren. “The most valuable skill of a team member is to get things done, because 99% = 0%”

© 2022 PROGRESS – Alle rechten voorbehouden | Privacy policy | Cookie policy | Disclaimer